sobota, 16 grudnia 2017

12 dni anime 2017 - 2. Stay cool, it's never really what it seems

O tym, że jeśli dam radę w tym roku wyrobić się z dwunastoma dniami, to znajdzie się w nich miejsce dla ACCA 13, wiedziałam już w połowie marca. Wahałam się tylko, o którym z dwóch momentów napisać - czy o końcówce odcinka dziewiątego, która ostatecznie przypieczętowała moją miłość do tego anime i dała mi OTP tudzież piękny nowy okaz do kolekcji ulubionych szuj i sukinkotów, czy może o punkcie kulminacyjnym całej serii. W końcu wybrałam ten drugi, który jest bardziej rozbudowany i zawiera więcej postaci. W tym Mauve.


O taaak, Mauve. Przez większość serii jakoś specjalnie za nią nie przepadałam, co prawda podobało mi się, że pojawia się taka rozgarnięta, kompetentna babka, ale nie pałałam do niej szczególnym uczuciem. W zasadzie nawet specjalnie nie poświęcałam jej uwagi, za bardzo byłam zajęta Grossularem, Jeanem, Lottą, Liliumem i w sumie całą resztą ważniejszych postaci.
A potem nadszedł moment kulminacyjny, zdawałoby się, że moja ulubiona szuja wygrała, z sukcesem przeprowadza swój plan i trzyma w rękach wszystkie karty, występuje na środek, widać, że już zaczyna się pławić w triumfie... I w tym momencie wkracza Mauve, z wdziękiem te karty przejmuje i rozgrywa po swojemu. Rozkapryszone książątko dostaje do myślenia, ACCA pozostaje filarem spokoju w kraju, pogłoski o zamachu stanu rozpełzają się po kościach i wszyscy mogą dalej spokojnie żyć. Oczywiście oprócz ludzi, którzy przewrót faktycznie planowali, bo oni mają związane ręce i mogą tylko patrzeć w desperacji, jak grunt usuwa im się spod nóg. Niezależnie od tego, że jeden z przegranych to mój ulubiony bohater tej serii, niesamowicie przyjemnie było na to wszystko patrzeć. Fakt, może obiektywnie trochę nawet za gładko to wszystko poszło, za różowo skończyło dla prawie wszystkich i nawet pewnym niedoszłym mordercom ostatecznie łatwo wybaczono, ale z drugiej strony trudno by było oczekiwać czegokolwiek innego od takiej uroczej historii. Nawet spodziewałam się czegoś w tym stylu, ale nie aż tak ładnie zaplanowanego i satysfakcjonującego.
Natomiast Mauve jak wyszła przejąć kontrolę nad sytuacją tak z marszu została moją ulubioną bohaterką sezonu zimowego, a bodajże i całego roku. Już kiedyś to pisałam, ale dajcie mi więcej takich kobiet w anime <3


A w zasadzie jak już o ostatnim odcinku piszę, to wspomnę jeszcze o jednym takim drobiażdżku - w ostatniej rozmowie z Mauve Jean mówi, że jego uczucia pozostaną nieodwzajemnione. Rzecz w tym, że w takim momencie i kontekście, że nie bardzo wiadomo, czy się właściwie bidulek kocha w Mauve, czy w Grossularze, i obie opcje mają sens ^^

~*~*~

Ale jutro już zdążę przed północą, serio xD

13 komentarzy:

  1. Z najnowszymi anime jestem bardzo nie na bieżąco, więc o samym tytule niestety nie mogę się wypowiedzieć. XD Podoba mi się jednak dizajn tej bohaterki, całkiem ładniutka jest, a jak i niegłupia jak wspomniałaś, to to się ceni. :>
    Aaa, o tym poprzednim anime też nie mam nic do powiedzenia! Więc zamiast tego mogę tylko zapytać: jak tam Mob Psycho 100? :D Jak tam życie w ogóle? Stęskniłam się za notkami, sama rozumiesz (chociaż teraz są, to dalej jestem stęskniona XD).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Khm, nie chcę nic mówić, aaaale... Jak chcesz coś o Mobie, to trzymaj kciuki, żebym wytrwała z tymi dwunastoma dniami jak najdłużej ;3
      A w życiu - cóż, wreszcie chyba mi się udało osiągnąć odpowiedni balans między czytaniem mang a oglądaniem animców, więc jestem dumna xDD
      W ogóle to mi miło, że ktoś tęskni za moimi notkami :D

      Usuń
    2. AAAAAAAA, to trzymam!!!!
      Tęsknię i cieszę się z każdej, ale nie mam o czym pod nimi pisać! Tzn. nie znam tych anime, więc nie mam niczego do powiedzenia. :<
      (to czekam na te moby, wtedy będę miała duuuuużo do napisania :>>)

      Usuń
    3. A propos Moba, ostatnio czytałam, że manga się ma skończyć na 15 tomach. To taka zgrabna liczba, może by ktoś tak zechciał to wydać... ^^ *pobożne życzenia*
      (Już się cieszę, lubię czytać, jak ludzie dużo piszą o swoich ulubionych seriach :D)

      Usuń
    4. COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
      BOŻE NIE SŁYSZAŁAM O TYM
      ZŁAMAŁAŚ MI SERCE
      TERAZ 15 TOM SIĘ ROBI
      JAK TO KONIEC
      boże czemuś mnie opuścił w te święta
      widziałam fabularnie, że to wszystko zbliża się już do końca, ale ;______________________;
      Raczej nie widzę tej serii szybko u nas, OPM jest wydawany a nie jest zakończony, gdyby Moby były ładniejsze to jestem pewna że już by u nas były. ;_;
      Ale pod jakim ja kamyczkiem żyłam że o tym nie usłyszałam, moje serce.
      Teraz ma wyjść w styczniu drama a kiedyś tam jeszcze ova z Reigenem, a ja biedna dalej czekam na drugi sezon.
      Teraz jestem tak roztrzęsiona, że nie obchodzą mnie ani przecinki ani powtórzenia, MOJE SERCE.
      Oddajcie mi marzenia. XD
      A mówiąc już poważniej, to wielka szkoda i serce mi krwawi, z drugiej jednak strony ciekawa jestem tego zakończenia, bo jakiegoś takiego mega przełomowego momentu w sumie nie było w mandze jeszcze? Nie wiem na chwilę obecną, jak to miałoby się domknąć. :<

      Usuń
    5. cZY KONIEC BĘDZIE JUTRO CZY MNIE OCZY MYLĄ
      NIE JESTEM NA TO GOTOWA

      Usuń
    6. Jednak już dziś
      Dobra, popłakałam się XD

      Usuń
    7. ...W sumie byłam pewna, że już wiesz x'D Ja niby nawet do mangi nie zajrzałam, ale i tak szczerze mówiąc bym wolała, żeby OPM się skończył, a Mob szedł dalej, niż odwrotnie. Tym bardziej, że już w paru miejscach czytałam, że właśnie takiej jakiejś wyraźnej końcówki jeszcze nie ma. A drugi sezon teeeż bym chciała...

      Usuń
    8. Nie siedziałam na tumblrze i twitterze, bo unikałam spoilerów ze Star Warsów. ;_; (i tak nie zamierzałam iść w najbliższej przyszłości do kina, no ale szkoda zamykać sobie drogę)
      ((a spoilery i tak mnie dopadły, więc XDD))
      Dokładnie! Moby >>> OPM, zdecydowanie. Ja tylko wyczekuję tej ovy z Reigenem, bo drama to będzie dramat w jednym akcie. XDD
      Swoją drogą, muszę dokupić najnowsze tomiki OPM - trzeba wspierać ukochanego autora.
      Jejku, oddajcie mi Moby, chociażby w drugim sezonie anime. ;__;

      Usuń
    9. Kiedy to ja ostatnio byłam na tumblrze czy twitterze... xD Na MAL-u zdaje się zauważyłam niusa.
      Drama wygląda dość odstraszająco, po plakacie patrząc xD
      Ja muszę wreszcie przeczytać te tomiki OPM, tak czekałam, aż polskie wydanie wyjdzie poza anime, a teraz co...

      Usuń
    10. No właśnie, te dwa portale to były moje główne źródła informacji, na MALa praktycznie nie wchodzę. :<
      (Obawiam się, że nie przeżyję Dołka w tej dramowej wersji XDD)
      Ja też! A nawet ich nie mam...

      Usuń
  2. Acca czeka w kolejce, bo odkąd zobaczyłam arty z tej serii to wiedziałam, że muszę obejrzeć to anime! Ale ostatnio wchodzą mi tylko mangi i dramy, więc czytam i oglądam na co mam ochotę XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, nic na siłę :3 Ale jak będziesz miała ochotę, to polecam. Mnie też się swoją drogą accowe arty bardzo podobają ^^

      Usuń